Anmeldelse af booktrailer arrangement i Vig Bio

Under festivalen dækker vores pressekorps, bestående af fire 9. klasser, forskellige begivenheder. Her er en af deres artikler:

Godt arrangement i Vig Bio med masser af smil og grin.

af Oliver Heitmann, Lucas Kirkebjerg og Oliver Kiel

Vi har været til et booktrailer arrangement i Vig biograf for 7/8 klasser fra forskellige skoler d. 07/11/19, det er et arrangement hvor 7-8 klasser fra flere forskellige skoler har lavet en trailer til en bog de har læst, det skal give andre elever lyst til at læse nogle flere bøger, eller de bøger som der bliver lavet book trailers om. 4 skoler var inviteret og der var i alt 19 book trailers. Der blev kåret en første, anden og tredje plads. Den bedste book trailer ville vinde en biograftur for hele klassen med popcorn og sodavand inkluderet.

Vi mødtes på Fårevejle station kl. 8:54, og tog toget til Vig. Vi ankom til Vig Bio, vi havde regnet med at bioen ville blive fuld og vi skulle sidde på side trapperne, men vi fik lov til at sidde på de dejlige, behagelige stole. De startede ud med at fortælle nogle ting f.eks. at man ikke måtte spise eller drikke i biografen. Vi startede med at se filmene, da vi var færdige, skulle dommerne bestemme hvilke film var bedst, de skulle vælge 1, 2, 3, plads.

Vi kunne godt lide engagementet fra dommerne og dem stod bag. Man kunne mærke at de virkelig satte sig ind i filmene og vurderede dem fair. De var meget opsatte på at fortælle alle og ikke kun de tre “vindere”, at de havde gjort det godt. Vi kunne rigtigt godt lide at dommerne også satte publikums vurdering højt, og vinderfilmen var også den der fik det højeste bifald fra publikum. Det var lidt ærgerligt at folk under filmene snakkede og larmede lidt. Vi synes dog ikke at en filmene, passede til indholdet i bøgerne. Da vi har læst Dig Og Mig ved daggry, Kunne vi vurdere om det var godt.

Det var et rigtigt fedt arrangement med engagerede unge børn, med mange smil, grin, gode booktrailers og højt humør. Vi vil give dette en klar anbefaling til andre fordi det er meget sjovt hyggeligt, vil give det 7-10.